Peranan Bahagian Pengurusan Perkhidmatan, PPPK adalah bertanggungjawab dalam membantu merancang perjalanan pembangunan dan penyelenggaraan sistem berjalan dengan lancar dan mempunyai dokuemn rujukan yang jelas dan tepat bagi tujuan rujukan dan semakan.
Bahagian Pengurusan Perkhidmatan juga menyediakan kemudahan khidmat pelanggan dan memastikan semua sistem dan peralatan yang disediakan dapat digunakan sebaiknya oleh semua warga UTeM. Ia juga bertindak sebagai ‘front end’ kepada CIO.
Disamping itu juga, bahagian ini bertanggungjawab memastikan semua audit berjalan dengan lancar dan jayannya.
Bahagian ini juga menyediakan kemudahan khidmat pelanggan dan memastikan semua sistem dan peralatan yang disediakan dapat digunakan sebaiknya semua warga UTeM. Ia bertindak sebagai ‘front end’ kepada PPPK.
Disamping itu Bahagian Pengurusan Perkhidmatan bertanggungjawab memastikan semua audit berjalan dengan lancar dan jayannya.